Smerenie,
umilință, frică de
păcat și de pedeapsă, superstiții. Acestea sunt marile valori morale promovate
de manualele de Religie ortodoxă în școlile României și implicit în mințile
crude ale copiilor noștrii.
Este dovedit că
tinerii care ajung să creadă cu convingere în miturile și legendele religioase
au un spirit critic și analitic scăzut. Un om deja religios este reticent,
obtuz și opac la învațare și la aflarea de lucruri noi, mai ales dacă vin în
contradicție cu credințele și superstițiile religioase deja căpătate. Elevii îndoctrinați in clasele mici vor accepta
mai greu informații noi, în convingerea că păcătuiesc dacă se îndoiesc de
învățăturile religioase primite la ore. Un popor religios sau doar superstițios
este credul, naiv și ușor de păcălit. El este un popor slab și ușor manipulabil
și este exact ceea ce își doresc atât politicienii cât și alte instituții
precum băncile, primăriile, furnizorii de servicii... Copii îndoctrinați
religios au mai puține șanse să fie atrași sau să facă performanță ca adulți în meserii legate de cercetare științifică, biologie,
medicină, geologie, fizică, chimie etc... Cunoașterea este inhibată de dogmele
religioase. (link:http://www.bu.edu/learninglab/files/2012/05/Corriveau-Chen-Harris-in-press.pdf - Copii religioşi au dificultăţi în a deosebii realitatea de ficţiune)
Resemnarea și
lipsa de reacție în fața greutăților vieții și abuzurilor este o altă
caracteristică a ortodocșilor. Nu este vorba doar de Istorie. Este o „valoare”
promovată intens de Biserică spre beneficiul mai-marilor țării și desigur a Bisericii. Doriți ca fiii
și fiicele voastre să fie niște resemnați care în momente de cumpănă să apeleze la rugăciune spunând: asta e, așa a fost voia
Domnului, n-ai ce sa-i faci? Copii religioși învață să renunțe la luptă în fața
greutăților! Și să se roage! Nu cred în
teoriile conspirației, dar observ că politicienii sprijină BOR parcă
tocmai spre a-i transforma pe viitorii cetățeni ai țării într-o turmă de oi blănde,
obediente și resemnate. Cu ajutorul Religiei predate în școli.
Religia este de asemenea incompatibilă, după părerea mea, cu spiritul copilăriei şi al tinereţii! Religia a fost construită de oameni maturi şi bătrâni, pentru oameni bătrâni, speriaţi de boli şi moarte. Copii cred în poveşti, în basme, dar spiritul lor se conformează greu dogmelor religioase. Nu le înţeleg şi nu vor să le înţeleagă. Ei nu fac apel la Dumnezeu când suferă. Ei nu se simt aproape de moarte ca le fie teamă de eternitate. Copiilor nu le poţi băga în cap Religie decât cu forţa. Adulţii şi bătrânii îi obligă să fie religioşi, tăindu-le din aripile copilăriei.
La mănăstirea Nicula. Foto Eugen Olariu http://ziuadecj.realitatea.net/religie/60000-credinciosi-la-nicula-galerie-fotovideo--115736.html |
Manualele de
religie sunt făcute parcă cu furie şi dorință expresă în a captura cât mai
repede, cât mai de timpuriu mințile tinere în ”bula” religiei. Nici o urmă din
mult clamatele valori umane, din bunătate, morală, compasiune, empatie... Doar
mistică pură, ritualuri, Biblie și multă rugăciune.... Pentru ca la vârsta când
ar trebui să apară spiritul critic și marile întrebări existențiale, spre
finele adolescenței, copii trebuie să fie deja îndoctrinați şi să nu mai aibă îndoieli. Rețeta pe care o folosesc și teroriștii sau
dictaturile: modelează de timpuriu mințile tinere, înaintea apariției
spiritului critic, ținându-i departe de orice alt mod de gândire, pentru a-i
transforma în apărători fanatici ai ideologiei lor. Odată creierul format și
blocat pe niște coordonate de gândire, o
dată ce tânărul și-a construit niște repere solide legate de „valorile”
ortodoxe, este aproape imposibil de a-l mai scoate din acest „univers”.
În general adulții care și-au format în
copilărie niște piloni mentali inspirați din doctrinele religioase vor fi mai fragili psihic ca adulți și mai
nereceptivi la orice informație nouă ce ar putea să o perceapă ca PĂCAT...
Una din cele mai
imorale si perverse învățături pe care cursurile de Religie le aduc în
mintea copiilor este obsesia păcatului.
Copiii află de la vârste fragede că sunt niște păcătoși care-l dezamăgesc în
permanență pe Dumezeu. Care supărat ajunge să îi și pedepsească, uneori prea
des. Te-ai julit tare în genunchi, ți-ai
rupt mâna, ți-ai spart capul când te jucai (de fapt când nu erai cuminte)? De
fapt te-a bătut Dumnezeu! Copiii ajung
să se simtă niște damnați care trebuie să își înfrâneze toate pornirile firești
ale vârstei. Și desigur, să încerce prin rugăciuni și fapte bune să-și spele
păcatele a căror număr crește neîncetat.
O dată încuibată această
obsesie în mințile fragede ale copiilor, ea nu mai poate ieși. Frica de păcat și teama permanentă de a nu păcătui
este un motiv mare de nefericire care ar putea induce un stres inutil
copiilor... ( Sunt relevante accesele de furie ale adolescenţilor, mai ales din mediul provincial, - comparabile cu ale tinerilor jihadişti - , prezenţi pe facebook, la discuţiile libere ale forumurilor ateiste. ).
Religie, cultul ortodox, cls. a IV-a; Cornelia Muha, Maria Orzetic, Elena Mocanu; Ed. Sf. Mina, 2008 http://profudereligie.blogspot.ro/2012/09/manualul-de-religie-indoctrinare-si.html |
Degeaba încearcă Biserica să spună că de fapt îi îndeamnă pe copii să fie buni, să-și ajute părinții, să fie respectuoși cu bătrânii. Este ridicol să îi convingi pe copii să fie buni, săritori și să aibă empatie pentru cei în nevoie, DE FRICĂ sau doar ca să-l mulțumească pe Dumnezeu! Și care-i va răsplăti cu noroc şi cu un loc în Rai după moarte...
Morala este o
temă repetată obsesiv de adepții predării religiei, având ca argument
degringolada și lipsa (aparentă) de repere a tinerei generații. Ceea ce nu știu
oamenii este că morala nu este un atribut al Bisericii sau Religiei. Ea există
în afara religiei. Morala și etica pot fi predată fără implicarea religiei.
Oamenii își imaginează că tinerii ar devenii mai morali datorită fricii de a nu
păcătui și de acea ei trebuie convinși să creadă într-un Dumnezeu. Să fi moral doar de frica
de a nu-l supăra pe Dumnezeu mi se pare ..imoral.
Nepotrivit mi se pare să predai copiilor Religie sugerându-le și chiar fiind presați a crede. Nu este corect să obligi copii să creadă într-o ideologie bazată pe mituri, fără explicații sau dovezi, făcând apel doar la vechime și tradițile.
Acest link discută de ce persoanele mai puţin sau deloc religioase precum agnosticii sau ateii sunt mai motivate spre compasiune, caritate şi generozitate. http://newscenter.berkeley.edu/2012/04/30/religionandgenerosity/
Nepotrivit mi se pare să predai copiilor Religie sugerându-le și chiar fiind presați a crede. Nu este corect să obligi copii să creadă într-o ideologie bazată pe mituri, fără explicații sau dovezi, făcând apel doar la vechime și tradițile.
Acest link discută de ce persoanele mai puţin sau deloc religioase precum agnosticii sau ateii sunt mai motivate spre compasiune, caritate şi generozitate. http://newscenter.berkeley.edu/2012/04/30/religionandgenerosity/
Ce morală poate
să imprime o biserică care ridică la rang de supremă virtute smerenia,
umilința, rugăciunea inactivă, respectul obedient față de conducători, misoginismul,
misticismul și superstiția? Xenofobia și
disprețul față de alte culte și religii, antisemitism (să nu uităm că
legionarismul a fost mistic ortodox și în continuare multe mănăstiri din
Moldova şi școli de teologie sunt pepiniere de gândire neo-legionară), disprețul față de știință și cercetare.
Dacă Ortodoxia
excelează prin valori morale, ar trebui ca acest lucru să sară în ochi prin
sfințenia clerului. Cei mai morali membrii ai societății nostre ar trebui să
fie oamenii Bisericii, slujitorii ei, cei ce, teoretic ar trebui să fie cei mai
credincioși și implicit păstrătorii cei mai fervenți ai valorilor creștine.
Realitatea ne infirmă flagrant acest lucru.
Deci despre ce valori morale vorbim? Adică dacă nu ești credincios nu poți face fapte bune, nu poţi fi un bun cetăţean? Valorile umane nu aparţin unui cult religios. Nu credinţa într-un zeu te face mai bun, mai blând, altruist, mai harnic, mai înţelegător cu cei în suferinţă...
-Hristos este IUBIRE! Clamează deseori propăvăduitorii religiei în şcoli. -Trebuie să îi învăţăm pe copii că ortodoxia este Iubire! Cuvinte goale!! Dragostea faţă de semeni este universală şi nu apanajul vreunei religii! Mai curând creştinismul ortodox i-a învăţat pe oameni ce este disprețul şi intoleranţa faţă de cel diferit!
Adepţii religiei pentru copii aduc ca argument că ortodoxia este parte din identitatea noastră, a românilor. Că Brâncoveanu a murit cumplit pentru această credinţă. Sunt false argumente. Este apelul la tradiţie şi la vechime de care am spus mai sus. Copii nu au nevoie de Religie în şcoală pentru a-şi cinsti strămoşii sau tradițiile populare. Pot învăţa asta la Istorie, dacă ar fi mai bine predată (nu mai vorbesc că şi manualele de Istorie sunt pline de propagandă creştină agresivă)...
Copii învață că Dumenzeu se răzbună dacă nu-l slăvești. Fragment dintr-un manual de Religie. (Nu cunosc editura și clasa. Dacă știe cineva mai mult...) |
-Hristos este IUBIRE! Clamează deseori propăvăduitorii religiei în şcoli. -Trebuie să îi învăţăm pe copii că ortodoxia este Iubire! Cuvinte goale!! Dragostea faţă de semeni este universală şi nu apanajul vreunei religii! Mai curând creştinismul ortodox i-a învăţat pe oameni ce este disprețul şi intoleranţa faţă de cel diferit!
Adepţii religiei pentru copii aduc ca argument că ortodoxia este parte din identitatea noastră, a românilor. Că Brâncoveanu a murit cumplit pentru această credinţă. Sunt false argumente. Este apelul la tradiţie şi la vechime de care am spus mai sus. Copii nu au nevoie de Religie în şcoală pentru a-şi cinsti strămoşii sau tradițiile populare. Pot învăţa asta la Istorie, dacă ar fi mai bine predată (nu mai vorbesc că şi manualele de Istorie sunt pline de propagandă creştină agresivă)...
Copii sunt
incapabili să înțeleagă religia până după adolescență. Ce învață ei la Religie?
În esență să fie superstițioși! Să creadă că niște gesturi (făcutul de cruce)
sau niște cuvinte magice (rugăciunile) au putere să declanșeze forțele binelui.
Copii învață că dacă respecți anumite ritualuri vei atrage atenția zeului din
Cer care-ți va da „bine și noroc”. Ce-i
mai învață Religia? De exemplu îi va
face să se simtă vinovați că nu apreciază suficient sacrificiul Mântuitorului,
ucis într-un mod atât de crud!
Religia ortodoxă
așa cum este predată în România nu aduce nimic valoros în mințile tinere ale copiilor.
Singurul scop al predării Religiei în şcoli pare a fi îngroșarea numărului de enoriași ai cultului ortodox și
implicit motivarea de a primii mai mulți bani de la buget, de a construii mai
multe biserici, de a da de lucru absolvenților de teologie ce nu au parohie.. Iar
pentru liderii acestei țări, o unealtă de control a populației. E vorba de bani și putere!
Predată în acest fel, Religia trebuie exclusă
din programa școlară, nu numai datorită formei cum este concepută, a
manualelor habotnic scrise ci și din cauza profesorilor. Practic, toți
profesorii de religie sunt oameni credincioși, absolvenți de teologie. Mulți
dintre ei sunt implicați cu toată convingerea în actul de misonarism pe care
cred că îl fac și anume aducerea copiilor pe calea adevăratei credințe, uitând
că sunt doar profesori. De aceea, mult
prea mulți sunt abuzivi și intoleranți cu elevii ce pun întrebări incomode, ce
au alte păreri sau care discută probleme ce contrazic convingerile lor, ale
profesorilor. Uniii profesori apelează la pedepse, se înfurie, refuză să
răspundă la dilemele copiilor. Unii profesori de Religie se simt datori să facă
și lecții de educație sexuală, într-un mod atât de misogin și puritan, încât
i-ar face să pălească de invidie și imamii ISIS...
Singura țară
aproape de colaps economic dintre cele intrate inițial in UE este Grecia, deloc
întâmplător o țară ortodoxă cu profunde tradiții și clișee mentale xenofobe,
misogine, antisemite, toate venite pe filiera religiei ortodoxe.
Religia ortodoxă
se simte bine, în largul ei, într-o societate autoritar-dictatorială. Şi din nou, nu întâmplător trăiește într-o relație perfectă de simbioză cu spiritul rus.
În final ar trebui să spun că incultura religioasă iarăși nu este de preferat, deoarece consider că orice om trebuie să aibă noțiuni minime și elementare despre creștinism, scrierile biblice, sărbători şi obiceiuri bazate pe tradiţii şi superstiţii religioase, arta și arhitectura religioasă, tipurile de culte religioase, istoria Bisericii, de la noi, din Europa dar și din Lume. Însă prezentate neutru şi inteligent, cu respect pentru toate religiile şi confesiunile, dar fără dorinţa de a impune copiilor nişte credinţe religioase ca adevăruri. Dacă tinerii vor dori să practice un cult religios să o facă în familie sau la maturitate, când vor putea înţelege mai mult. Cu alte cuvinte, începân din clasa a 7-8-a este recomandat un curs opțional de istorie a religiilor, în care să se vorbească despre mituri, zei, credințe, sacru, arta religioasă. Eventual un curs de 1-2 ani focusat pe crestinism. Dar doar cultură generală. Fără o dorință de a inocula credința sau religiozitate copiilor.
În final ar trebui să spun că incultura religioasă iarăși nu este de preferat, deoarece consider că orice om trebuie să aibă noțiuni minime și elementare despre creștinism, scrierile biblice, sărbători şi obiceiuri bazate pe tradiţii şi superstiţii religioase, arta și arhitectura religioasă, tipurile de culte religioase, istoria Bisericii, de la noi, din Europa dar și din Lume. Însă prezentate neutru şi inteligent, cu respect pentru toate religiile şi confesiunile, dar fără dorinţa de a impune copiilor nişte credinţe religioase ca adevăruri. Dacă tinerii vor dori să practice un cult religios să o facă în familie sau la maturitate, când vor putea înţelege mai mult. Cu alte cuvinte, începân din clasa a 7-8-a este recomandat un curs opțional de istorie a religiilor, în care să se vorbească despre mituri, zei, credințe, sacru, arta religioasă. Eventual un curs de 1-2 ani focusat pe crestinism. Dar doar cultură generală. Fără o dorință de a inocula credința sau religiozitate copiilor.
Pagina supliment pentru ora de religie clasa 12. Foarte posibil un caz inventat de autorii manualului pentru a "educa" tinerele. Un embrion de 7 cm nu poate fi "scos' viu si nu "misca" din mani si picioare. In nici un caz nu este prezentat pacientei! |