luni, 9 iunie 2008

Interioare case vechi


Salut catre toti cititorii acestui blog
As dori să initiez un mic proiect. Dacă locuiţi, aveţi rude sau prieteni care locuiesc în case vechi care mai păstrează aerul de început de secol sau interbelic sau măcar din anii 50 făceţi o fotografie pe care eu o să o pun aici! Nu mă interesează unde se află acea casă (totuşi măcar oraşul să il spuneţi). Nu e musai să fie o casă bogată ci şi una tip vagon cu peşti de sticlă puşi pe mileul de pe vechiul radiou Grundig din 52. Sau o bucătărioară cu plită de fontă (din aia cu cercuri) ,plină de conserve, stative de capace şi ştergar de perete cu "Mâncare bună am gătit pentru soţul meu iubit". Chiar şi băile pot fii interesante în caz că mai posedă boilere, baterii de alamă sau căzi vechi.
saloanele cu mobilă de epocă, tablouri, şeminee etc pot fii de mare efect. Vă recomand să faceţi fotografiile fără blitz, căci astfel atmosfera se păstrează mai frumos. Puteţi trimite şi detalii de sobe, balustrade, stucaturi de tavan etc.
Aş dori ca prin aceste fotografii să arăt că patrimoniul reprezentat de casele vechi e valoros nu numai ca exterior ci şi că aceste case sunt păstrătoare a unei istorii şi a unui patrimoniu reprezentat de detalii valoroase pe care trebuie să o păstram. Nu este un concurs şi nu vă pot oferii nici un premiu, dar promit că voi posta toate pozele cât de cât clare şi corect expuse.
În plus, pentru cei aflaţi în alte ţări puteţi trimite de asemenea poze cu interioare de case vechi tradiţionale pt a le dat exemplu ţăranilor de aici. Trimiteţi-mi-le pe adresele mele de mail: radu.olteanu@gmail.com sau art.historia@gmail.com
VĂ MULŢUMESC ANTICIPAT!!!

9 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua! Tocmai am descoperit acest interesant blog. Ce placere sa rasfoiesc aceste pagini virtuale!
Imi puteti identifica, va rog, aceste doua interioare de epoca?
Una din fotografii pare sa prezinte interiorul unei vechi case de pe Calea Victoriei.

Cu multumiri!

Radu Oltean spunea...

Buna ziua
Va multumesc pt aprecieri
Prima poza e din interiorul Palatului Stirbei (cel cu cariatide) recent cumparat de un oarecare Popescu. Cum bine zicea un istoric, acum trebuie numit Palatul Popescu.

Anonim spunea...

Va multumesc pentru promptitudinea raspunasului! Iar acuma ma ve-ti considera lacom, dar va intreb si despre cea de-a doua fotografie. Aveti vre-o informatie?
Nu stiam cum il cheama pe noul proprietar al palatului Stirbey, interesant! Chiar este un anonim?
Stiiti ce sa va intampla cu palatul in viitor? Auzisem de un mare proiect imobiliar in gradina din spate si pe locul blocului fost Petrom ce va invaluii Palatul.

O zi buna!

Radu Oltean spunea...

Imi pare rau dar nu am timp zilele astea sa scotocesc de unde am luat poza aia. E dinainte de anii 30 si e din Buc, dar nu stiu acum.
Si eu am auzit acelasi lucru despre gradina Pal Stirbey. E nasol. A mai scris Andrei Pippidi in Dilema veche. Si pe noul proprietar chiar il cheama Popescu, nu-i gluma. Si nu stiu cine este. Sunt multi bogatasi care nu-s pers publice. Nu am auzit sa se construiasca ceva si pe fostul sediu Petrom dar poate nu stiu eu...

alibus spunea...

off-topic:

Felicitari pentru blog!

Anonim spunea...

Cel de-al doilea interior reprezinta un salon al casei Mano de pe Calea Victoriei. Iar cele doua portrete reprezinta pe Principesa Elisabeta(Safta)Ypsilanti, nascuta Vacarescu, nepoata Saftei si a lui Iordaki Kretzulescu si stranepoata lui Constantin Voda Brancoveanu si pe nepotul sau de sora, Iancu Mano. Alti nepoti de sora marcanti fiind Gheorghe Voda Bibescu si Barbu Voda Stirbey.

Anonim spunea...

Cel de-al doilea interior reprezinta un salon al Casei Mano de pe Calea Victoriei. Cele doua portrete ii reprezinta pe Principesa Elisabeta (Safta) Ypsilanti, nepoata Saftei si a lui Iordaki Kretzulescu si stranepoata lui Constantin Voda Brancoveanu, si pe nepotul sau de sora Iorgu Mano. Alti doi nepoti de sora marcanti sunt Gheorghe Voda Bibescu si Barbu Voda Stirbey.

Radu Oltean spunea...

@Anonim
Mersi foarte mult pentru identificare. Unde este sau unde era acea casa (Mano)?

Anonim spunea...

Casa Mano/Manu/Manos mai exista inca pe Calea Victoriei, cred ca la numarul 192, aproximativ vis-a-vis de Casa Vernescu si santierul adiacent si langa casa Cleopatra Trubetzkoi.