sâmbătă, 21 iunie 2008

Casa Nanu Muscel din Pţa Romană

a
Am făcut nişte fotografii casei din Pţa Romană nr.7. Această casă, un adevărat pălăţel, tare se doreşte a fii demolat. Corpul din spate, la fel de mare dar mai puţin somptuos a fost ras în primăvara asta (2008). Casa de la stradă a fost salvată la timp, dar stă în "părăsire" de cam mult timp. Istoricul casei, pe scurt, l-a spus Andrei Pippidi în Dilema Veche (aici) şi nu o să îl mai repet şi eu.
Voi posta doar câteva imagini...

Holul mare de la parter

Scara către etaj


Decoraţii exterioare




12 comentarii:

Raiden spunea...

Excelent, ce bine ca ai facut poze! Or sa fie documente istorice in scurt timp, daca se continua demolarea.

Radu Oltean spunea...

M-am interesat. Momentan nu se demoleaza. Nu au voie. Exista sanse sa scape aceasta casa. Chiar daca nu arata bine, casa e solida iar pe interior nu e devastata. Poate intra pe mana vreunei banci si atunci ar fii ok. Corpul mic din spate o sa fie demolat caci e un adaos tarziu. Dar pentru restul casei nu exista aprobare de demolare.

Valentin spunea...

As vrea sa aflu mai multe despre F Weigel, cel care a construit poarta casei Nanu-Muscel. Ce alte creatii ale sale mai cunoasteti?

Nu am decat informatii vagi, de genul:

http://www.primariacampina.ro/assets/pdf/castel_Hasdeu.pdf

sau:

http://www.poparusu.ro/page.php?2

Ma puteti ajuta? Declar ca o fac din curiozitate personala, am stat o ora sa ma uit la poarta aceea... mai bine zis la portile, si cea din "spate" e tot facuta de Weigel.

Radu Oltean spunea...

@valentin
Va rog sa ma credeti ca habar nu am avut de numele mesterului ce a facut acele porti. De fapt nu cunosc numele nici unui mester de fier forjat artistic din vechiul regat. Dvs cunoasteti mai multe nume din aceasta breasla? Sa stiti ca oi stii eu multe dar nu sunt enciclopedie:)
Puteti sa imi spuneti ce stiti despre acest mester?
cu stima

Sînziana spunea...

Buna, Radu! Foarte interesant articolul tau. Si pe mine ma pasioneaza cladirile vechi, si in acelasi timp ma doare cand vad ce patesc. Trecand intamplator pe langa Nanu Muscel acum cateva saptamani, am vazut poarta deschisa. Am intrat, apoi am vazut un paznic venind spre mine. Mi-ami-a cerut o tigara ca sa ma lase sa fotografiez. Inauntru nu m-a lasat. Tu cum ai reusit sa intri si sa faci poze? Cum i-ai convins pe paznici?

Radu Oltean spunea...

@Sanziana
L-am convins cu 10 lei noi:) Si ca sunt arhitect. Cred ca e si ceva misoginism la mijloc..:)

Valentin spunea...

@Radu

Nu stiu mai mult decat ce scrie acolo, dar am sa ma straduiesc sa aflu. Daca reusesc, am sa scriu aici.

Vali

elle spunea...

cum ai reusit sa intri inauntru ???? :O

Radu Oltean spunea...

In 2008 am intrat; si era un paznic care a zis ca ma lasa daca sunt si eu amabil.I-am dat 10 lei...:)
Uite asa am intrat. Nu stiu daca mai e valabila reteta si anul asta.

elle spunea...

azi am fost acolo si nu se mai poate intra ... era un barbat care ne-a zis clar ca nu e voie si pace.... pacat... merita mai multe fotografii de interior

Arcom Glass spunea...

Nu se demoleaza. O sa fie incadrata si acoperita de o cladire de birouri. Se va numi Plaza Romana. Proiectul este din 2008.

Silvia spunea...

Casa din Piata Romana pare sa fie pe mana vagabonzilor si a boschetarilor. O prietena a fost lasata sa intre doar pentru ca sperau sa cumpere ceva. Vand tot - stucaturi, clante, candelabre - tot ce se poate! Probabil ca proprietarul asteapta sa ajunga o ruina pentru a o putea demola in liniste!!!!!