marți, 19 mai 2009

Congregatia Naivilor din Romania

Uite, se vorbeste de bine de mine (:
Radu Pavel Gheo (blog) are aici un articolas:


"Exista in Romania un grup de cetateni care nu e foarte vizibil, fiindca nu face nimic iesit din comun. Grupul respectiv e format din niste cetateni normali, care muncesc, isi platesc regulat taxele si impozitele, incearca sa respecte legile, voteaza sistematic si informat, se agita, privesc cu speranta si apoi cu dezamagire fiecare nou guvern instalat la palatul numit neinspirat “Victoria” si incearca sa schimbe ceva macar prin exemplul personal. Oamenii acestia, desi nu sint organizati in vreun ONG si nici in vreo alta forma de asociere politica sau apolitica, desi sint imprastiati prin toata tara si chiar prin toata lumea si nici macar nu se cunosc unii pe altii, reusesc sa contracareze actiunile a mii de idioti si profitori mult mai vizibili in peisajul media romanesc.


Daca ar fi sa-i dau un nume grupului informal descris mai sus, i-as spune Congregatia Naivilor din Romania (prescurtat: CNR).

Desi nu o stie, CNR asta e o forta. Desi nu o stie, el impiedica dizolvarea completa a societatii in Romania. Si o face in cele mai ciudate feluri. Printre membrii acestui grup se numara, de exemplu, macar o parte din fondatorii raposatei formatiuni politice URR (Uniunea pentru Reconstructia Romaniei), naivii care voiau introducerea unui cod moral in politica romaneasca. Acest oximoron (“cod moral” – “politica romaneasca”) ii include ca membri cu drepturi depline in CNR. Tot din CNR face parte si Radu Oltean, care descrie cu amaraciune pe blogul lui (http://art-historia.blogspot.com) cum ne batem joc de monumentele istorice din tara. Si medicul Florin Chirculescu, alias excelentul prozator Sebastian A. Corn (http://sebastian-corn.tapirul.net). Si, desigur, mai sint multi altii, pe care nu-i stiu si nu-i stie nimeni, dar ale caror zbateri, insumate, mentin Romania mai coeziva decit Zimbabwe sau Rwanda.

Sint medicii care isi fac treaba si nu iau spaga. Exista – i-am vazut si eu. Sint politistii care isi fac datoria. Si ei exista – si sint adesea umiliti de sefi, neputinciosi in fata copiilor de stabi si injurati de soferii care vor sa le dea spaga si sint uimiti ca boii nu o accepta. Mai sint si muncitorii care lucreaza si in Romania la fel de zelosi ca in Spania sau Italia, functionarii corecti si amabili, judecatorii care stau peste program ca sa lucreze la dosare si multi, multi altii. Adica nu stiu cit de multi, dar destui. Trebuie sa fie un numar destul de mare, ca sa contracareze actiunile lumii politico-interlope de la noi. Altfel tara s-ar fi dus de ripa de mult.

Interesant e ca o fac nu pentru vreun profit concret, ci pentru ca asa simt ca trebuie, ca asa e corect, moral, normal. Pe alte meleaguri ei ar fi la conducerea tarii, a agentiilor guvernamentale, a marilor companii de stat, a ministerelor Educatiei, Sanatatii, Justitiei..."

:(


15 comentarii:

Raiden spunea...

Pai s'ar putea vorbi de rau despre tine?? Lasa modestia. :)

Romulus spunea...

Esti neobosit. Cate actualizari faine in ultimele zile! Iar partea cu CNR imi place mult.

Antoaneta spunea...

Sora-mea e printre judecatorii aceia, care stau peste program si-si iau dosare acasa. Ca multumire, un articol:

http://www.ziaruldemures.ro/fullnews.php?ID=12233&up=NO

Si un interviu facut de mine cu o scriitoare minunata:

http://www.avantaje.ro/index.php?a=4352

Radu Oltean spunea...

@Antoaneta
Mersi de articolul cu castelul Cris. Voi face si eu un post cat de curand cu Crisul (am poze faine, dar si desene).
Bravo pt interviu. Intrebare: tu ai de gand sa ramai in Canada?

Anonim spunea...

Fața zâmbitoare de la început se scrie invers. Uite aşa: :)

Radu Oltean spunea...

Vvvladut
cred ca nici nu am vrut sa fac o fata zambitoare. E o greseala...
dar nu o sterg. E buna pt stangaci, arabi si evrei(care citesc/scriu invers; invers ca noi)

abraxas spunea...

Ma bucur sa aflu de aici ca si Castelul Cris e in restructurare.

Antoaneta spunea...

Radu - foarte greu de raspuns la întrebarea ta. Canada e o tara comfortabila, calduta, calâie, cum vrei sa-i spui, si eu nu prea suport lucrurile caldute. "Vai tie bisericã din Laodicea, cã nu esti nici caldã, nici rece. Iar pentrucã nu esti nici caldã nici rece, sunt pe cale sã te scuip din gura Mea..." Pe de alta parte vestile care-mi vin din tara îmi zbârlesc parul, care si asa e cam zbârlit de la natura. Mi-e dor tare de Europa, de prietenii de acolo, de locurile cu farmec ratacite prin Bucuresti. Pe 14 iunie îmi iau diploma de master si pâna la toamna ma mai gândesc, job am, asa ca pot gândi fara stres:)

Dragos Bora spunea...

R.P. Gheo e un tip (foarte) echilibrat. Imi place cum scrie. Am citit si "Adio, adio, patria mea...".

Radu Oltean spunea...

@Antoaneta
Sufar tot timpul cand oamenii valorosi ai tarii prefera sa plece. In Romania cu toate mizeriile ei, e un loc in care poti trai bine si fericit. Mi se pare ca trauma produsa de emigrare e incomparabil mai mare. Ir Canada nu mai e tara in care sa fie ok sa emigrezi.
@Dragos Bora
Te rog trimte-mi link-ul sa nu mai stau sa caut. Mersi

Dragos Bora spunea...

Este vorba de o carte, aparuta la Editura Polirom:

http://atelier.liternet.ro/articol/1298/Radu-Pavel-Gheo/Adio-adio-patria-mea-cu-i-din-i-cu-a-din-a.html
http://www.librariaeminescu.ro/fragment/3/Radu-Pavel-Gheo-Adio-adio-patria-mea

Antoaneta spunea...

Am citit Radu Pavel Gheo - Adio, adio...si Fairia, o lume îndepartata, îmi place cum scrie. Nici o tara nu e facuta sa emigrezi, teoretic. Canada e tara unde traiesti bine, fara prea mult excitement. Majoritatea oamenilor asta vor, liniste si comfort, asadar depinde ce vii sa cauti aici. Daca mie nu-mi este pe plac, asta nu înseamna ca nu cunosc oameni care au facut cariere frumoase si au o viata mai buna aici. Daca ar fi sa aleg, Italia sau Spania ar fi ideale pentru mine, Barcelona de pilda este un oras care ofera cam tot ce am eu nevoie, dar sunt suficient de realista ca sa nu visez cai verzi:)

Antoaneta spunea...

PS Întrucât am calatorit foarte mult înainte, inclusiv am lucrat în alte tari, emigrarea nu a fost o trauma, sau cel putin nu prelungita. Vezi aici:) http://anto-logicity.blogspot.com/2009/02/november-19-2008-my-life-series.html

Radu Oltean spunea...

@Antoaneta
M-am uita pe blogul in engleza. De ce nu pui si poze? Fac ca un text sa fie mai "prietenos" si mai usor de citit. Parerea mea...

Antoaneta spunea...

Multumesc, Radu. Am început sa pun si fotografii, vezi ultimele articole. Explicatia este foarte simpla, am avut blog înainte pe un site gen Facebook, numit Bebo, foarte prost pentru bloguri. L-am mutat pe Blogspot copy/paste fiecare post în parte, din iarna 2005 pâna anul asta...uf! Îmi place sa fotografiez, asadar vor fi fotografii, ca si pe cel în româna, unde exista de la început.