Am fost tot timpul fascinat de descoperirea în fotografiile vechi a unor detalii de viaţă cotidiană. Iar vehiculele, fie ele trăsuri, căruţe, tramvaie, maşini sau autobuze mi-au atras întodeauna atenţia. Vă voi prezenta o colecţie de cropuri din diverse poze vechi reprezentând mijloacele de locomoţie ale ultimilor 150 de ani din Bucureşti. Din păcate nu cunosc detalii tehnice de genul tipurilor de maşini sau numerele şi traseele tramvaielor. Detaliile de acest gen sunt binevenite din partea vizitatorilor. Vi le prezint aşa cum sunt cu explicaţii privind epoca şi zona (timpul şi spaţiul).Detaliu dintr-o fotografie a lui Ludwig Angerer, austriacul care a pozat prin 1856, pentru prima oară Capitala. Localizare: la poalele dealului Mitropoliei pe viitoarea stradă 11 iunie, deci pe partea opusă Pieţii Unirii.
Calea Victoriei în Pţa Teatrului, colţ cu str. Câmpineanu


PS "...tramvaiele din zona Garii de Nord nu mai erau Thompson. Este adevarat ca unele dintre ele mai purtau aparatura de la vechile tramvaie, dar cele din fotografie erau din seria V-urilor, facute la Electroputere. Mai multe amanunte pe site-urile www. tramclub.ro si www.transira.ro"
PS : "Autobuzul din faţă este de tip Skoda 706-RO (fabricat în Cehoslovacia 1947-1959, precursorul acelui Skoda-Karosa 706-RTO, vizibil pe traseul 32 în ultima imagine). Autobuzul mai mic din spate este de tip Mao Tse-Dun (primul tip de autobuz fabricat în serie mare în România, 1955-1957)" Mersi!

PS: "Autobuzul din imagine era o Skoda (Karosa), de productie cehoslovaca, care a circulat in Bucuresti, incepind din anii '60, pina prin 1978-1980."
15 comentarii:
Intreresant! DAR... Nu "falsa istorie" generează "naţionalismele" ci agresiunile. Puţintică istorie alternativă nu strică. De genul: "Spăr4gătorul de gheaţă" al lui Victor Suvorov ;-)
Marian
Dar agresiunile mai pot fii uitate daca nu se repeta si daca nu se bate apa in piua si peste 5 generatii, pe principiul hai sa-i uram azi pe unguri ca l-au omorat pe Horea si ca au omorat tarani ardeleni acum 70 de ani.
Nu am citit cartea! Mi-o recomanzi?
"că l-au omorît pe Horea si ca au omorat tarani ardeleni acum 70 de ani." La care mai trebuie adăugat Ip şi Trăznea acum 50 de ani. Asimilarea românilor din vrednica de amintire Regiune Autonomă Maghiară (mai ţine minte cineva ce a fost aia?), Cofariu cu 18 ani în urmă.
Cartea respectivă e despre faptul că sovieticii pregăteau invadarea Europei pe data de... 6 iulie 1941. Scrisă de un fost ofiţer al armatei sovietice. E vorba de ţara aia care rezolvase toate problemele naţionale şi pe care mulţi aşa-zişi democraţi de pe la noi (foşti activişti cu studii la Ştefan Gheorghiu) o deplâng cu lacrimi amare. Faptele prezentate ăn carte au fost combătute şi ănfierate în mod exemplar de tot felul de istorici care timp de 60 de ani (precum şi în prezent) se chinuie să ne lămurescă cum că Uniunea Sovietică din timpul lui Stalin era o biată ţărişoară pacifistă, a cărei armată ar fi fost, vezi Doamne, distrusă de Stalin.
NAŢIONALIŞTII din vremea aceea de pe la noi ştiau însă că nu este aşa! Şi NAŢIONALIŞTII din orice timp ştiu că RUSIA este şi va fi pericolul numărul unu pentru români! Crimele care au loc actualmente în Transnistria stau dovadă. Dar despre astea nu vorbeşte nici un vajnic apărător al drepturilor omului de pe la noi.
In materie de istorie a autovehiculelor de transport in comun, care au circulat in Bucuresti, va pot pune la dispozitie o cp;ectie de fotografii (circa 600), reprezentind epoca anilor 40-80 ai secolului trecut (mai ales tramvaie). Autobizul din imagine era o Skoda (Karosa), de productie cehoslovaca, care a circulat in Bucuresti, incepind din anii '60, pina prin 1978-1980.
Interesant acest blog, pe care-l voi include si in recomandarile mele pe altmarius.
Si inca ceva: tramvaiele din zona Garii de Nord nu mai erau Thompson. Este adevarat ca unele dintre ele mai purtau aparatura de la vechile tramvaie, dar cele din fotografie erau din seria V-urilor, facute la Electroputere. Mai multe amanunte pe site-urile www. tramclub.ro si www.transira.ro, unde se afla si citeva colectii importante de vehicule.
Citat: "Tramvaie şi autobuze în Pţa Unirii în anii '50. Aştept detalii de la pasionaţi pentru a-mi spune ce model sunt autobuzele"
Autobuzul din faţă este de tip Skoda 706-RO (fabricat în Cehoslovacia 1947-1959, precursorul acelui Skoda-Karosa 706-RTO, vizibil pe traseul 32 în ultima imagine). Autobuzul mai mic din spate este de tip Mao Tse-Dun (primul tip de autobuz fabricat în serie mare în România, 1955-1957).
lui altmarius si anonim:
Multumesc foarte mult pentru explicatiile legate de tramvaie si autobuze!!
Clădirea care apare în poza cu descrierea "Tramvai cu cai şi fără şine (tramcar) în Piaţa Victoriei" cred că este Palatul Funcţionarilor Publici. Interesant este că Vlahuţă, dacă nu mă înşel, a locuit la mansardă, pentru o vreme.
@Lucian Vasile
Da, asa este. Palatul din care se vede un pic in spate este cel al Functionarilor Publici.
Pentru Altmarius, daca mai e valabil. Da, as fii foarte interesat de imaginile cu vehiculele vechi ale orasului. Scrie-mi pe e-mail. Il gasesti pe site-ul meu historyarts.ro
felicitari intiatorului acestui interesant,inedit si valoros blog,felicitari si multumiri tutror celor ca aduc contributia la imbunatatirea cunostiintelor noastre ale tuturor .
si nu in ultimul rand pentru parfumul de "vechi dar bun "
D-le Barbu
Va multumesc foarte mult pt felicitari si incurajari. Imi "pica" foarte bine si ma incurajeaza sa continui.
am un tramvai thompson V09 reconditionat vrea cineva sa-l cumpere? alecsoancea@yahoo.com
lipsesc zece tipuri de tramvaie care circulau pe linia lui 13,6,10,16,26,
Trimiteți un comentariu