Detaliu dintr-o fotografie a lui Ludwig Angerer, austriacul care a pozat prin 1856, pentru prima oară Capitala. Localizare: la poalele dealului Mitropoliei pe viitoarea stradă 11 iunie, deci pe partea opusă Pieţii Unirii.
Căruţe de marfă, negustoreşti, în interiorul Hanului lui Manuk. 1856, foto L. Angerer
Trăsuri în faţa Gării de Nord. Anii '70 ai veacului 19. Foto C.P.Szatmary
Tramvai (tramcar) cu cai şi trăsuri în ceea ce va devenii rondul de la Piaţa Universităţii, înainte de ridicarea statuii lui Brătianu. cca. 1890, autor necunoscut (?)
Tramvai electric prin faţa Universităţii
Tramvai cu cai şi fără şine (tramcar) în Piaţa Victoriei. Interesante şi chioşcurile alăturate!; cca. 1880. Foto C.P.Szatmary
Tramcar în P-ţa Sf. Gheorghe pe la 1890, poate chiar mai devreme. Detaliu dintr-o carte poştală
Trăsură şi tramvai electric prin faţa Universităţii. cca. 1910 (?)
Trăsură în faţa statuii lui G. Lazăr pe la 1890
Birjari în faţă la Teatru. cca. 1900
Birjari în faţă la Teatru. cca. 1900
Tramcar şi birje pe Podul Rahova. În dreapta , Palatul de Justiţie. Pe la 1900
În P-ţa Sf. Gheorghe, înainte de Primul Război.
În faţă la Universitate tot pe 1914 (?)
La Banca Naţională. Judecând după costume cca 1910
Autobuze şi căruţe pe la Obor
Pe B-dul Elisabeta, iarna, 1920
În faţă la Spitalul Colţea pe la 1920. Remarcaţi cum spatele vagonului de tramvai e deschis. Misto!
Pe str. Stavropoleos, în dreptul Băncii Crissoveloni, pe la 1925
Trăsură cu un înalt prelat urcând Dealul Mitropoliei prin 1925
Pe str. Bărăţiei
Pe Bd. Brătianu până în anii 1930
Calea Victoriei în Pţa Teatrului, colţ cu str. Câmpineanu
B-dul Brătianu
Autobuz pe Calea Victoriei vis a vis de Athene Palace. Clădiri dispărute la construcţia noului Palat şi trasării ultimului tronson din str. Stirbey Vodă
În Pţa Palatului pe la 1940. Model...?
Autobuz în anii 30
Tramvai la Gara de Nord în anii 50. Modelele de tramvai Thompson au fost funcţionale până prin anii 70.
PS "...tramvaiele din zona Garii de Nord nu mai erau Thompson. Este adevarat ca unele dintre ele mai purtau aparatura de la vechile tramvaie, dar cele din fotografie erau din seria V-urilor, facute la Electroputere. Mai multe amanunte pe site-urile www. tramclub.ro si www.transira.ro"
Tramvaie şi autobuze în Pţa Unirii în anii '50. Aştept detalii de la pasionaţi pentru a-mi spune ce model sunt autobuzele
PS : "Autobuzul din faţă este de tip Skoda 706-RO (fabricat în Cehoslovacia 1947-1959, precursorul acelui Skoda-Karosa 706-RTO, vizibil pe traseul 32 în ultima imagine). Autobuzul mai mic din spate este de tip Mao Tse-Dun (primul tip de autobuz fabricat în serie mare în România, 1955-1957)" Mersi!
Autobuz de la sfârşitul anilor '60.
PS: "Autobuzul din imagine era o Skoda (Karosa), de productie cehoslovaca, care a circulat in Bucuresti, incepind din anii '60, pina prin 1978-1980."
Intreresant! DAR... Nu "falsa istorie" generează "naţionalismele" ci agresiunile. Puţintică istorie alternativă nu strică. De genul: "Spăr4gătorul de gheaţă" al lui Victor Suvorov ;-)
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereMarian
RăspundețiȘtergereDar agresiunile mai pot fii uitate daca nu se repeta si daca nu se bate apa in piua si peste 5 generatii, pe principiul hai sa-i uram azi pe unguri ca l-au omorat pe Horea si ca au omorat tarani ardeleni acum 70 de ani.
Nu am citit cartea! Mi-o recomanzi?
"că l-au omorît pe Horea si ca au omorat tarani ardeleni acum 70 de ani." La care mai trebuie adăugat Ip şi Trăznea acum 50 de ani. Asimilarea românilor din vrednica de amintire Regiune Autonomă Maghiară (mai ţine minte cineva ce a fost aia?), Cofariu cu 18 ani în urmă.
RăspundețiȘtergereCartea respectivă e despre faptul că sovieticii pregăteau invadarea Europei pe data de... 6 iulie 1941. Scrisă de un fost ofiţer al armatei sovietice. E vorba de ţara aia care rezolvase toate problemele naţionale şi pe care mulţi aşa-zişi democraţi de pe la noi (foşti activişti cu studii la Ştefan Gheorghiu) o deplâng cu lacrimi amare. Faptele prezentate ăn carte au fost combătute şi ănfierate în mod exemplar de tot felul de istorici care timp de 60 de ani (precum şi în prezent) se chinuie să ne lămurescă cum că Uniunea Sovietică din timpul lui Stalin era o biată ţărişoară pacifistă, a cărei armată ar fi fost, vezi Doamne, distrusă de Stalin.
NAŢIONALIŞTII din vremea aceea de pe la noi ştiau însă că nu este aşa! Şi NAŢIONALIŞTII din orice timp ştiu că RUSIA este şi va fi pericolul numărul unu pentru români! Crimele care au loc actualmente în Transnistria stau dovadă. Dar despre astea nu vorbeşte nici un vajnic apărător al drepturilor omului de pe la noi.
In materie de istorie a autovehiculelor de transport in comun, care au circulat in Bucuresti, va pot pune la dispozitie o cp;ectie de fotografii (circa 600), reprezentind epoca anilor 40-80 ai secolului trecut (mai ales tramvaie). Autobizul din imagine era o Skoda (Karosa), de productie cehoslovaca, care a circulat in Bucuresti, incepind din anii '60, pina prin 1978-1980.
RăspundețiȘtergereInteresant acest blog, pe care-l voi include si in recomandarile mele pe altmarius.
Si inca ceva: tramvaiele din zona Garii de Nord nu mai erau Thompson. Este adevarat ca unele dintre ele mai purtau aparatura de la vechile tramvaie, dar cele din fotografie erau din seria V-urilor, facute la Electroputere. Mai multe amanunte pe site-urile www. tramclub.ro si www.transira.ro, unde se afla si citeva colectii importante de vehicule.
RăspundețiȘtergereCitat: "Tramvaie şi autobuze în Pţa Unirii în anii '50. Aştept detalii de la pasionaţi pentru a-mi spune ce model sunt autobuzele"
RăspundețiȘtergereAutobuzul din faţă este de tip Skoda 706-RO (fabricat în Cehoslovacia 1947-1959, precursorul acelui Skoda-Karosa 706-RTO, vizibil pe traseul 32 în ultima imagine). Autobuzul mai mic din spate este de tip Mao Tse-Dun (primul tip de autobuz fabricat în serie mare în România, 1955-1957).
lui altmarius si anonim:
RăspundețiȘtergereMultumesc foarte mult pentru explicatiile legate de tramvaie si autobuze!!
Clădirea care apare în poza cu descrierea "Tramvai cu cai şi fără şine (tramcar) în Piaţa Victoriei" cred că este Palatul Funcţionarilor Publici. Interesant este că Vlahuţă, dacă nu mă înşel, a locuit la mansardă, pentru o vreme.
RăspundețiȘtergere@Lucian Vasile
RăspundețiȘtergereDa, asa este. Palatul din care se vede un pic in spate este cel al Functionarilor Publici.
Pentru Altmarius, daca mai e valabil. Da, as fii foarte interesat de imaginile cu vehiculele vechi ale orasului. Scrie-mi pe e-mail. Il gasesti pe site-ul meu historyarts.ro
RăspundețiȘtergerefelicitari intiatorului acestui interesant,inedit si valoros blog,felicitari si multumiri tutror celor ca aduc contributia la imbunatatirea cunostiintelor noastre ale tuturor .
RăspundețiȘtergeresi nu in ultimul rand pentru parfumul de "vechi dar bun "
D-le Barbu
RăspundețiȘtergereVa multumesc foarte mult pt felicitari si incurajari. Imi "pica" foarte bine si ma incurajeaza sa continui.
am un tramvai thompson V09 reconditionat vrea cineva sa-l cumpere? alecsoancea@yahoo.com
RăspundețiȘtergerelipsesc zece tipuri de tramvaie care circulau pe linia lui 13,6,10,16,26,
RăspundețiȘtergere