tag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post3298505323923115374..comments2024-03-13T04:09:16.318+02:00Comments on art historia: Podul de la CernavodaRadu Olteanhttp://www.blogger.com/profile/03675988262035408790noreply@blogger.comBlogger47125tag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-73918864529742963552014-11-05T06:59:15.582+02:002014-11-05T06:59:15.582+02:00Un amănunt deosebit de semnificativ:
„In septembri...Un amănunt deosebit de semnificativ:<br />„In septembrie 1895 s-a inaugurat podul de peste Dunare la Cernavoda.<br />Slujba religioasa trebuia sa fie facuta pe malul drept al Dunarii in Dobrogea pentru semnificatia podului de conectare a Dobrogei prin cale ferata.S-a facut insa pe malul stang.<br />Dobrogea apartinea de Episcopul Dunarii de Jos, Partenie.<br />Partenie a refuzat sa oficieze daca nu i se plateste 1000 lei.<br />Ministrul lucrarilor publice Constantin Olanescu l-a amenintat ca slujba se va face pe malul stang de catre Mitropolit.<br />-Faceti cum poftiti a zis Partenie.<br />Regele Carol fiind informat s-a indignat si a spus : <br />-Daca Partenie este un astfel de om nu platiti nimic si faceti slujba pe malul stang.<br />Asa s-a facut si Mitropolitul a oficiat gratuit.”<br /><br />Cam cu asemenea mizerii s-a ciocnit bietul Carol. <br /><br /><br />VASILIU MIRCEA PAULnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-56637758720727660732013-03-24T11:40:08.333+02:002013-03-24T11:40:08.333+02:00Merci de vos informations - un jour nous saurons q...Merci de vos informations - un jour nous saurons qui a fabriqué ces statues qui ornent le pont. SI vous faites des photos de près, photographiez les signatures sur le piedestal : sculpteur et fondeur.<br />RIFAhttps://www.blogger.com/profile/04011256281207641132noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-24413999248473784682013-03-24T11:38:08.042+02:002013-03-24T11:38:08.042+02:00merci de vos informations : un jour peut-etre, nou...merci de vos informations : un jour peut-etre, nous saurons qui a fabriqué ces statues pour orner le pont.<br />Quand vous pourrez vous approcher, faites des photos des signatures à la base, sur le piédestal.<br />RIFAhttps://www.blogger.com/profile/04011256281207641132noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-86683002406440636602013-03-23T14:04:47.356+02:002013-03-23T14:04:47.356+02:00De cate ori trec peste Podul de la Cernavoda, vrea...De cate ori trec peste Podul de la Cernavoda, vreau sa vad dorobantii. Pentru mine, ei sunt o emblema a Dobrogei. <br />Ceciliahttps://www.blogger.com/profile/01949076155874604711noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-44701881159643484122013-03-22T22:21:04.792+02:002013-03-22T22:21:04.792+02:00Erol Memet (Facebook): "La capătul podului di...Erol Memet (Facebook): "La capătul podului dinspre Cernavodă, în memoria eroilor căzuți în Războiul de Independență, a fost ridicat un impresionant monument din bronz, reprezentând doi dorobanți. Dorobanții și stemele au fost realizate de sculptorul francez Léon Pilet (1836-1916), o parte din contravaloarea lor fiind suportată de ambasada franceză de la București, ca un dar în cinstea regelui Carol I. Pilet a realizat mai întâi cinci modele diferite în miniatură, iar regele însuși a ales modelul care a fost realizat pentru pod. Statuile au fost turnate în trei bucăți la Lyon și mai apoi îmbinate la fața locului. Dorobanțul de pe partea nordică poartă semnătura autorului, alături de anul realizării (1895)."<br />https://www.facebook.com/photo.php?fbid=187541118027705&set=a.116867811761703.20354.115707885211029&type=1&comment_id=40889536&offset=0&total_comments=5Dragos Borahttps://www.blogger.com/profile/11057448853458859474noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-44954414259318848582012-11-03T17:07:20.119+02:002012-11-03T17:07:20.119+02:00Am si eu o intrebare pentru @observator. Stii cant...Am si eu o intrebare pentru @observator. Stii cantecul "Treceti batalioane romane carpatii" ? Te rog sa-l canti tu inlocuind cuvantul "ardealul" cu "transilvania" :)))))Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-50301489263134243942012-04-24T23:18:10.065+03:002012-04-24T23:18:10.065+03:00VA MULTUMESC MULT PENTRU TOATE INFORMATILE GASITE ...VA MULTUMESC MULT PENTRU TOATE INFORMATILE GASITE AICI.<br />http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3160024472533.2139525.1022911058&type=3MARCEL TUDORnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-24136562693386615832012-01-30T21:18:32.626+02:002012-01-30T21:18:32.626+02:00Articolul este super tare. Ce m-a frapat pe mine c...Articolul este super tare. Ce m-a frapat pe mine cel mai tare e ca daca cititi cu atentie in invitatia de inaugurare zice ca invitatii vor pleca spre Bucuresti la ora 6 PM si va ajunge la 9:35 seara. <br />Ma uitam pe un mersul trenurilor actual. Zice ca acceleratul (interreggio, in fine) face 2 ore si 40 de minute. Teoretic, dupa 117 ani, timpul pentru aceasta distanta este aproape acelasi. Am spus teoretic pentru ca de fapt, azi facem mai mult decat ar fi facut Carol sau Bratianu acum 117 ani.Andreinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-77530502830958751282011-11-13T23:04:21.843+02:002011-11-13T23:04:21.843+02:00Domnule Anonim poate a fost norocul nostru ca Angh...Domnule Anonim poate a fost norocul nostru ca Anghel Saligny sa fie secretarul comisiei de licitatie. Altfel cine stie ce comedie iesea.Stiati pe cineva mai bun?Mirciulescunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-69502850317744609432011-10-26T18:54:50.428+03:002011-10-26T18:54:50.428+03:00Adevarul privind constructorul podului CAROL I se ...Adevarul privind constructorul podului CAROL I se afla in documentele de LICITATIE !<br />Secretarul comisiei de evaluare a licitatiei a fost nimeni altul decat :......Anghel Saligny !<br />Documentul exista ! Eu personal l-am vazut pus la dispozitie de catre un istoric. Daca il studiezi se poate regasii "geniala" solutie - sa fii secretarul comisiei de licitatie.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-18368386167384056882011-07-13T10:14:51.607+03:002011-07-13T10:14:51.607+03:00@Observator
Eu nu consider ca a folosi un cuvant r...@Observator<br />Eu nu consider ca a folosi un cuvant romanizat al unuia unguresc este neaparat rau. Si nici ca daca folosesc exclusiv termenul latinesc DAT TOT DE UNGURI "Transilvania", e o dovada de lipsa de patriotism. Romanii din ARDEAL folosesc acest temen de sute de ani si nu i-a deranjat. Iar Ardeal, chiar daca are originea Ergely e mai romanesc ca multe alte cuvinte prin semnificatii. Ca sa nu mai zic ca Erdely inseamna tot ceva de genul "tinutul de peste paduri".<br /><br />Hai sa fim sovini aiurea!Radu Olteanhttps://www.blogger.com/profile/03675988262035408790noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-59841751000185200572011-07-13T02:29:20.166+03:002011-07-13T02:29:20.166+03:00Dragii mei, eram prin clasa a 7-a (acum vreo 50 de...Dragii mei, eram prin clasa a 7-a (acum vreo 50 de ani) cand profesorul de istorie, ne-a atras atentia sa nu mai spunem "Ardeal" ci "Transilvania" ("Tara de peste padure"(munti).<br />Ardeal este numai o denumire romanizata a cuvantului<br />maghiar "Erdely".<br />De-atunci, m-am referit la aceatsa provincie a Romaniei, numai cu denumirea "Transilvania".(mama mea este originara din jud Salaj, din inima Transilvaniei)<br />Incercati si Dvs sa faceti la fel.<br />Multumesc.<br />NDRObservatornoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-23275379332448642062011-05-02T09:10:51.738+03:002011-05-02T09:10:51.738+03:00La ringrazio molto per il commento, signore Sannin...La ringrazio molto per il commento, signore SanninoRadu Olteanhttps://www.blogger.com/profile/03675988262035408790noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-33707142217021404582011-05-02T05:20:35.912+03:002011-05-02T05:20:35.912+03:00Il complesso del "Podul Carol I° de Cernavoda...Il complesso del "Podul Carol I° de Cernavoda" é stato realizzato negli anni 800 e rappresenta indubbiamente un "cavallo di razza" per le opere di acciaio costruite in Europa.<br />Nell'anno 1989 questa opera ha compiuto cento anni dalla sua realizzazione (o dalla sua esistenza in vita) essendo stata progettata e costruita tra gli anni 1883 - 1888 (1889 é l'anno della sua inaugurazione, con transito del primo convoglio ferroviario organizzato ed inviato dalla C.F.R.).<br />Ad oggi la costruzione ha oltre 120 anni di esistenza in vita ! Riteniamo possa rappresentare una opera di acciaio, della metà anni 800, ancora ben conservata.<br />Purtuttavia riteniamo doveroso suggerire una "verifica" generale di "stabilità", relativa sia agli elementi strutturali di acciaio, ed alle zone delle unioni, sia agli elementi strutturali lapidei costituenti i piloni (sia nella parte immersa sia in quella della elevazione).<br />Suggeriamo anche una accurata verifica degli elementi architettonici e decorativi, quali le statue a scultura di bronzo, realizzate dalle fonderie francesi<br />nell'anno 1895.<br />Sulla base delle risultanze della verifica saranno poi eseguiti i ripristini sia dell'acciaio, sia delle unioni, nonché delle parti realizzate con elementi lapidei appartenenti ai piloni ammalorate per fenomeni di fatiscenza e delle opere architettoniche e decorative realizzate dal Maestro scultore Leon Pilet (anno 1885).<br />Con l'attuazione di un severo piano manutentivo di ripristino potrà essere assicurata una esistenza in vita "ultra centenaria" di questa meravigliosa opera della ingegneria anni 800; opera, che é stata frutto della fervida cooperazione di due grandi Maestri quali Anghel SALIGNY (della Scuola Romena) e Gustav E. EIFFEL (della Scuola Francese), i quali hanno seguita l'opera dalla progettazione alla sua realizzazione.<br /><br />Prof. Ing. Umberto SANNINO,<br />Projecting Emgineer and C.E.O. of<br />S.T.A. - Rome;<br />Libero Docente di "meccanica applicata alle costruzioni" e <br />Professore di "costruzioni metalliche;<br />Professor at chair "Anti-Seismic Systems and Technologies" to Technical University for Civil Engineering of Bucharest, and<br />Visiting Professor to R.N.C.E.E. and V. (Romanian National Center Earthquake Engineering and Vibration) to T.U.C.E. of BucharestUmberto Sanninohttp://www.stasannino.itnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-76257869258562929162010-10-20T13:08:18.975+03:002010-10-20T13:08:18.975+03:00Podul trebuie sa-l promovam noi cetatenii si sa at...Podul trebuie sa-l promovam noi cetatenii si sa atragem investitori straini(eventual chiar si din Bulgaria, daca a nostri nu se sesizeaza). Oricum felicitari ptr idee! Inca o intrebare: care-i mai mare si mai importanta ca si capacitate de productie: centrala nuleara de la Kozlodui sau cea de la Cernavoda, si daca tot avem uraniu, si alte produse chimice, de ce n-am incerca sa construim centrale nucleare si-n alte zone ale tarii? De ex: una ptr Banat(pe Tisa), una ptr Ardeal(pe Mures, Crisuri), una ptr Moldova(pe Prut) si una in nord ptr Maramures si BucovinaAmatanoshttps://www.blogger.com/profile/12202562319119581041noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-10862318054195118522010-04-19T11:26:07.341+03:002010-04-19T11:26:07.341+03:00Frumoasa pagina; am furat toate pozele.
Am travers...Frumoasa pagina; am furat toate pozele.<br />Am traversat de sute de ori podul si cred nu am ratat niciodata momentul. Este fascinant acest monument istoric si de arhitectura si ne putem considera norocosi ca il avem acolo, la Cernavoda.<br />Stiati ca si Gara Maritima din Portul Constanta este tot opera lui Anghel Saligni?Ceciliahttps://www.blogger.com/profile/01949076155874604711noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-59594004051474046612010-04-19T11:08:35.854+03:002010-04-19T11:08:35.854+03:00Frumoasa pagina.
Eu sunt din Constanta, dar locuie...Frumoasa pagina.<br />Eu sunt din Constanta, dar locuiesc de multi ani in Iasi. Am traversat podul Anghel Saligni de zeci, poate sute de ori si tot de atatea ori am stat la fereastra, fie zi, fie noapte, pentru a nu rata momentul. Podul este unic si imi creste inima de bucurie ca aceasta capodopera de arhitectura si constructie este a noastra. Statuile sunt acum monumente istorice. Ce pacat ca au smuls stema, fara pic de respect pentru istoria neamului!<br />Stiati ca Gara Maritima din Portul Constanta este tot opera lui Anghel Saligni? El a proiectat vechiul port, care s-a pastrat intocmai.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-55498657490473365902010-02-16T18:11:15.016+02:002010-02-16T18:11:15.016+02:00Am avut banuiala ca Alexandru Davidescu ar fi cons...Am avut banuiala ca Alexandru Davidescu ar fi construit si podul de la Cernavoda. Era pe vremea aceea subordonat lui Saligny, atat la directia CFR, cat si la Scoala Nationala de Drumuri si Poduri Bucuresti (actuala Politehnica).<br />De fapt, cred ca podul de la Slatina a fost prototipul dupa care a fost realizat cel de la Cernavoda. Nu ar fi prima data cand un sef isi insuseste meritele subordonatilor. Pacat ca podul de la Slatina nu este monument istoric. Apreciez interesul lui Madalin pentru Al. Davidescu. Si eu as dori sa se restabileasca adevarul istoric, mai ales acum ca am citit ca inginerul a locuit la Slatina iar fiul lui, Nicolae Davidescu, a fost un mare critic literar condamnat pe nedrept pentru antisemitism.De aici sa vina tacerea, de aceea nu mai exista date despre acest mare inginer. Au fost sterse de comunisti?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-77293040585235495852010-01-04T16:59:55.541+02:002010-01-04T16:59:55.541+02:00@daniel
Mersi mult pt completare!! Interesanta che...@daniel<br />Mersi mult pt completare!! Interesanta chestia cu Satu Mare!! Nu stiam...Radu Olteanhttps://www.blogger.com/profile/03675988262035408790noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-83528193799276584002010-01-04T16:52:24.964+02:002010-01-04T16:52:24.964+02:00Denumirea corectă a orașului respectiv este Cernav...Denumirea corectă a orașului respectiv este Cernavoda - nu Cernavodă.<br />Este din limba bulgară unde înseamnă Apa (voda) Neagră (cerna).<br />În Dobrogea bulgărească (Cadrilater) există localitatea Cervenavoda (ApaRoșie).<br /><br />Un alt exemplu de românizare greșită a unor denumiri străine este orașul Satu Mare:<br />numele original este germanul SalzMarkt (Târgul de Sare) - maghiarul Szatmár - românescul corect Sătmar <br />(precum zice Mihail Eminescu în Doina:<br />Din Sătmar până-n Săcele<br />Numai vaduri ca acèle.)Unknownhttps://www.blogger.com/profile/03737706908220742051noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-45244687657920451112010-01-04T16:50:05.301+02:002010-01-04T16:50:05.301+02:00Acest comentariu a fost eliminat de autor.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/03737706908220742051noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-21942602591906170122009-12-24T20:55:42.704+02:002009-12-24T20:55:42.704+02:00Are cineva posterul vechi cu trenul Orient Express...Are cineva posterul vechi cu trenul Orient Express iesind de pe podul de la Cernavoda?RADUCUhttps://www.blogger.com/profile/05635323771977724859noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-86543419087368621582009-11-15T23:33:58.731+02:002009-11-15T23:33:58.731+02:00@Peacemaker
Stiu stema de bronz dar sunt aproape s...@Peacemaker<br />Stiu stema de bronz dar sunt aproape sigur ca nu este cea de la Podul de la Cernavoda. Cea de la Cotroceni e stema Romaniei Mari, stilul in care e modelata e specific anilor 30. La Cernavoda era stema Romaniei Mici...Radu Olteanhttps://www.blogger.com/profile/03675988262035408790noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-80535466257230011492009-11-15T21:44:27.537+02:002009-11-15T21:44:27.537+02:00Si inca ceva ! Structura metalica a podului (grinz...Si inca ceva ! Structura metalica a podului (grinzi cu zabrele ) este de fapt diagrama de rezistenta a podului ! Genial !Peacemakerhttps://www.blogger.com/profile/10655176689106391840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-49586995695875305042009-11-15T21:39:51.727+02:002009-11-15T21:39:51.727+02:00Salut Radu,sunt servantul 2 de la ''4 Arti...Salut Radu,sunt servantul 2 de la ''4 Artilerie ''Ploiesti.Cred ca am vazut aceea stema din bronz impreuna,chiar la Cotroceni,cand am avut actiune !Statea sprijinita de palat,chiar in spatele grupului nostru,cand prezentam onorul''altetei regale''.O sa verific maine pozele trimise de Marius Mihaita !Peacemakerhttps://www.blogger.com/profile/10655176689106391840noreply@blogger.com