tag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post8288742778096009489..comments2024-03-13T04:09:16.318+02:00Comments on art historia: Pavajul de pe bulevardul AviatorilorRadu Olteanhttp://www.blogger.com/profile/03675988262035408790noreply@blogger.comBlogger31125tag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-52074543001882274902017-03-23T09:39:47.394+02:002017-03-23T09:39:47.394+02:00@Eugen Mezei
Ce noroc cu edilii din România că nu ...@Eugen Mezei<br />Ce noroc cu edilii din România că nu ne chinuie cu mersul pe piatră. Nu ca idioții ăia din majoritatea oraselor occidentale care se încăpățânează să păstreze pavajele cu plăci de piatră masivă. Nici nu știu miile de pietoni români ce noroc au. Mai ales acum, când trotoarele gem de pietoni...Radu Olteanhttps://www.blogger.com/profile/03675988262035408790noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-18845960095600079772017-03-22T18:09:06.150+02:002017-03-22T18:09:06.150+02:001. Pentru pietoni mersul pe piatra cubica este obo...1. Pentru pietoni mersul pe piatra cubica este obositor. Practic trebuie sa-ti tii tot timpul echilibrul. Incercati sa mergeti pe o portiune de cateva (putine) sute de metri cand va grabiti undeva. Da, piatra cubica este frumoasa cand mergi la plimbare, pt. circulatia zilnica, chiar si doar cea pietonala asfaltul este solutia mai ergonomica. 2. Bordurile trebuie sa fie din Granit sau si mai bine Basalt, dar nici acestea de orice fel, cele stratificate nu sunt bune. In orice caz piatra bordurilor care au rezistat zeci-sute de ani in orase pot fi refolosite fara nici o problema cand se reabiliteaza trotuarele, practica de a le inlocui cu borduri turnate din beton este doar pt. a se putea fura. 3. De multe ori pavajele importate din China (mai ales dalele) sunt din composit, adica praf de piatra lipita. Va dati seama cat de mult vor tine. 4. Pt. traficul auto piatra cubica nu este nici pe departe sigura. Degeaba circuli pe el mai incet daca intri mult mai usor in derapaj si drumul de frana este mult mai lung. In plus pe timp de ploaie sau umezeala caracteristicile pavajului cu piatra cubica se inrautatesc cu mult mai tare decat ale asfaltului.Eugen Mezeihttps://www.blogger.com/profile/14021213386512355680noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-5577898535062690342015-08-20T17:50:15.253+03:002015-08-20T17:50:15.253+03:00Toate relele pleaca din lipsa de respect fata de t...Toate relele pleaca din lipsa de respect fata de trecut, de istorie.<br />Respectul vine din cunoastere, educatie si adevar.<br />Fara trecut nu exista viitor.DPnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-76729605308089350652012-03-17T02:39:07.007+02:002012-03-17T02:39:07.007+02:00Pavaje si istorie: acum cativa ani, la intersectia...Pavaje si istorie: acum cativa ani, la intersectia strazilor G-ral Berthelot si Budisteanu inca se mai vedea, pe sub o bucata lipsa de asfalt, o zona de pavaj cu sina de tramvai (cand oare circula tramvaiul pe acolo?)Shirokahttps://www.blogger.com/profile/17931683388796009045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-55188249400823838442010-11-14T20:31:12.569+02:002010-11-14T20:31:12.569+02:00aproape ca nu mai mira pe nimeni ce se intampla.Pi...aproape ca nu mai mira pe nimeni ce se intampla.Piatra cubica este foarte frumoasa, rezistenta ....,ar trebui sa existe pe toate arterele principale din centrul orasului, chiar si unele secundare.Asfaltarea asta e cea mai nesimtita metoda de a pune mana pe o gramada de bani pt edili.Daca chiar au bani de investit sa faca pasaje la iancului sudului samd, nu sa strice una din putinele artere de promenada din Capitala. Rusine scumpului nostru primar, care mutileaza orasu cum l-a mutilat Ciomu pe saracu om acum cativa ani.ZEINnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-58396720728923027122010-08-02T11:18:36.680+03:002010-08-02T11:18:36.680+03:00Cred ca nimeni care a postat, nu are masina si nu-...Cred ca nimeni care a postat, nu are masina si nu-si da seama de confortul sporit al asfaltului fata de mersul pe pavajul din calupuri, pentru ca nu se spune piatra cubica ci calupuri (sau calâpuri) abnorme. Abnorme pentru ca nu au aceeasi forma toate ci exista diferente dimensionale intre ele. Asta e si cauza din care se pun in opera in arce: pentru a putea folosi toate dimensiunile. Cu pavele de aceeasi dimensiune, s-ar face pavajul in randuri drepte.<br />De ce trebuie pastrat ceva care nu aste superior vechii solutii?<br />Faceti comentarii in cunostinta de cauza...<br />Cu furatul... este alta discutie...Unknownhttps://www.blogger.com/profile/08859352470113271936noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-1052985991054291962010-06-07T15:40:15.273+03:002010-06-07T15:40:15.273+03:00@narcis
Mda, pare ok site-ul vostru pt un schimb d...@narcis<br />Mda, pare ok site-ul vostru pt un schimb de linkuri. Scrieti-mi pe art.historia@gmail.comRadu Olteanhttps://www.blogger.com/profile/03675988262035408790noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-79764795968059277282010-06-07T14:58:38.954+03:002010-06-07T14:58:38.954+03:00Buna ziua!
Suntem interesati de un schimb de li...Buna ziua! <br /> <br />Suntem interesati de un schimb de link-uri intre http://bucuresti.tourneo.ro/ si http://art-historia.blogspot.com. <br />Daca exista un interes si din partea dvs. asteptam un raspuns.<br /><br />Altfel, mult succes,<br />NarcisNarcishttp://bucuresti.tourneo.ro/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-55835430990095354402010-06-03T11:04:31.936+03:002010-06-03T11:04:31.936+03:00k la noi la nimenea, lojik!!k la noi la nimenea, lojik!!realbadpisyhttps://www.blogger.com/profile/06513815989587551511noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-400406809056112312010-06-02T15:25:36.382+03:002010-06-02T15:25:36.382+03:00Pe zi ce trece ma conving (din pacate), ca suntem ...Pe zi ce trece ma conving (din pacate), ca suntem singura natie din Europa (daca nu cumva si din lume) care isi bate joc de tot ceea ce au facut inaintasii nostri; ba mai mult, nu "precupetim" niciun efort pentru a distruge si ultimile vestigii ale unui oras (dar si tari) care a fost guvernat(a) de oameni intradevar responsabili si daruiti muncii lor carora chiar le pasa de urbea si tara lor.<br />Si acum mai nou, ne eliminam prin lipsuri crescande determinate de "furtul" din pensii si varstnicii; si nici celelalte categorii nu se vor simti prea bine!<br />Dar intorcandu-ma "on toppic", problema pavajului de macadam (http://en.wikipedia.org/wiki/Macadam) care se surpa - in piata Aviatorilor (Ch. de Gaulle) si pe sos. Aviatorilor (Jianu) nu va fi rezolvata prin asfaltarea zonei respective deoarece metroul de desubt produce vibratii suficient de puternice ce taseaza solul si produce crapaturi la suprafata indiferent de acoperamantul rutier folosit. Atat doar ca "regii asfaltului" (asa cum ai spus si tu, Radu) trebuie sa "pangareascaa' si aceasta ultima zona ce pana acum a scapat de asfaltul de proasta calitate dar umflat la pret.Si apoi, cu cat se deterioreaza mai repede, cu atat mai bine si mai scump, nu?<br />Spunea cineva aici ca italienii de la Greci ar fi cioplit pavelele bazaltice si de granit. Din cate stiu, fara suparare, zona Greci este cunoscuta pentru carierele de calcar iar italienii chiar erau mesteri calificati si cautati pentru priceperea lor in cu totul alte zone ale constructiilor, si nicidecum folositi la munca bruta de cioplire. Aceste pavele s-au facut in mare parte de catre detinuti in faimoasele "ocne" unde se "spargea piatra". Aceste informatii le stiu de la bunicul meu matern care a facut parte din emigrantii italieni din zona Friuli ce au venit aici - curat ghinion!)la inceputul secolului XX. A fost constructor ca majoritatea celor emigrati din acea zona foarte saraca a Italiei (la acea vreme), el fiind ipsosar - printre altele a facut decoratiunile interioare (stucaturile) din palatul ministerului de externe din Piata Victoriei si din restaurantul Berlin, printre altele.<br />Lasand la o parte aceasta mica divagatie despre mesterii italieni din Romania (care ar putea face obiectul unui articol distinct), trebuie spus ca, din pacate, ne meritam soarta, si spun asta caci de fiecare data nu am facut decat sa alegem doar ceea ce a fost prost si dureros pentru noi si am lasat vremelnicii puterii impreuna cu sleahta camarilelor de toate felurile sa-si bata joc de tara asta!<br />PS: legendele urbane sustin ca buna parte din macadamul si pavelele scoase de pe strazile "modernizarte" prin asfaltare a fost exportata in Vest - in Franta in mod special. Asa o fi? Daca da, bravo frantujilor!Cristianhttps://www.blogger.com/profile/07671132622269490820noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-43790621089181056262010-05-28T01:33:54.470+03:002010-05-28T01:33:54.470+03:00Daca nu cumva ma insel ... acea portiune de drum p...Daca nu cumva ma insel ... acea portiune de drum pavat cu piatra cubica a fost creat de nemti prin anii 40 ... si facea parte dintr-un lung drum ce ducea pana inspre iesirea din Bucuresti, spre localitatea Giurgiu ... practic e monument national ...turismland.rohttp://www.turismland.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-86420251457238755722010-05-27T20:21:52.164+03:002010-05-27T20:21:52.164+03:00SMOG-ul CANCERIGEN si ASFALTUL
Ia intrebati chimis...SMOG-ul CANCERIGEN si ASFALTUL<br />Ia intrebati chimistii (nu ecologistii loco, astia habar nu au de ECOLOGIE) ce rezulta din reactia intre sulful , carbonul si celelalte produse nocive din GAZELE de ESAPAMENT si asfaltul care produce si el incontinuu gaze..ce atmosfera respirabil-sanatoasa se produce..Sau mai simplu..mergeti cu bicicleta pe o strada bine asfaltata si circulata vara...vi se rascolesc plamanii..<br />Si, mai ales, sub o ploicica asa calduta si ACIDA...<br />Si urmariti insuficienta respiratorie, silicoza, cancerul din orasele mari BINE ASFALTATE si CIRCULATE...<br />Cat costa spitalizarile si SISTEMUL de SANATATE NATIONAL?<br /><br />Trebuie numai sa gandesti...<br />SI SA SPUI....<br /><br />Georg Schoenpflug von GambsenbergGeorghttps://www.blogger.com/profile/08152695919949393981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-27112267612651873072010-05-27T19:53:49.248+03:002010-05-27T19:53:49.248+03:00ASPECTUL PRINCIPAL al PAVARII versus ASFALTARE in ...ASPECTUL PRINCIPAL al PAVARII versus ASFALTARE in ORASELE MODERNE...<br />1. nu stiu, se pare ca a fost ignorat in topic, sau poate eu l-am trecut cu vederea.<br /><br />2.NU ESTE O SIMPLA PROBLEMA ESTETICA, ci UNA FUNDAMENTAL ECOLOGICA.<br /><br />3.Dau exemplul Germaniei, unde sub nazisti s-au betonat-asfaltat mii de km.<br />In germana exista un termen pentru ETANSAREA ERMETICA a unei suprafete: VERSIEGELUNG..sigilare.<br /><br />4. Mai nou s-a constatat ca aceasta Versiegelung prin asfaltare a solului pe sute de km patrati duce la un DEZECHILIBRU ECOLOGIC GRAV, si anume la DISTRUGEREA ECHILIBRULUI de APA FREATICA, deci de fapt, intreruperea circuitului apei in natura.<br />5. Aceasta duce la salturi climatice locale, la ploi torentiale alternate cu uscaciune de desert, la diferente imense de temperatura noapte-zi...<br />SI LA INUNDATII GRAVE..<br />Ploua, canalizarea nu are cum sa adune puhoiul de apa de pe asfaltul ermetizant si apare in pivnite, fundatii, unde distruge structurile de rezistenta ale cladirilor.<br />6. Poluarea apei freatice trecute prin canalizare nu mai este neutralizata partial si filtrata de straturile de nisip dintre pietrele pavajului.<br />7.Efortul de a produce apa potabila pentru un ORAS devine IMENS..trebuie adusa apa de departe..<br />8. DE ACEEA SE iNTERZICE IN MULTE ORASE EUROPENE aceasta VERSIEGELUNG-sigilare-ermetizare prin asfaltare..si s-a introdus DIN NOU PAVAREA INTENSIVA..si cu paraiasele de suprafata ca-n Evul Mediu..duceti-va la Freiburg/Breisgau si vedeti..nu degeaba..tempereaza clima..<br /><br />9. Structura, modelul pavajul in arcuri, deci nu linear, nu are o simpla valoare estetica..nu e un fleac, cum ar zice injinerii docti din Baragan.<br />10.Acest model in arcuri este de fapt STRUCTURA DE REZISTENTA...verificata sute de ani...<br />11.Si toate astea pentru ca ESTE UN MODRU (intrebati Ardealul ce vrea sa zica asta). <br /><br />Georg Schoenpflug von Gambsenberg<br />Georg SchoenGeorghttps://www.blogger.com/profile/08152695919949393981noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-82250217593096497802010-05-26T15:34:07.101+03:002010-05-26T15:34:07.101+03:00Stiti de ce s-a ajuns aici... pe vremea lui Ceuses...Stiti de ce s-a ajuns aici... pe vremea lui Ceusescu exista o meserie care se ocupa doar de piatra cubica, sa o inlocuiasca, sa o bata cu ciocanul unde era iesita, etc. Normal ca aceasta meserie s-a stins si nu s-a mai ocupat nimeni de atunci de piatra cubica de la noi.Retete de prajiturihttp://www.prajituri.netnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-40749383523400470162010-05-24T15:28:44.938+03:002010-05-24T15:28:44.938+03:00@Cris Te invit sa vizualizezi blogul meu! Acolo a...@Cris Te invit sa vizualizezi blogul meu! Acolo am scirs destul si despre legile acestea...ele exista...dar nu sunt respectate! TIPIC ROMANESC! Bine...unele ar trebuii modificate! O reforma costa destul de mult..dar nici nu se doreste acest lucru! <br /> <br />@Radu Olteanu...am modificat unele postari pe blogul meu...asa cum m-ati indrumat...inca sunt incepator...dar fac si eu ce pot pt.istoria aceste tari! Ca de salvat se pare ca nu avem cum! Sper sa va placa ultima mea postare...MULTUMESC!Corocsenie Adrianhttps://www.blogger.com/profile/17894188449553476252noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-28585477926330905332010-05-24T10:01:22.597+03:002010-05-24T10:01:22.597+03:00Trebuie sa ne implicam mai mult. Hai sa organizam ...Trebuie sa ne implicam mai mult. Hai sa organizam o demonstratie, mai multe demonstratii. Asociatiile, ONG-urile, blogerii, sa chemam pe cei carora le pasa de oras.<br />Sa-i obligam sa modifice Legea Monumentelor Istorice. Sa obtinem raspunsuri la intrebari concrete. <br />Daca nu reusim sa ne strangem si sa facem ceva, macar sa lasam totul balta si sa nu mai pierdem timpul cu asta...si asa peste vreo zece ani nu vom mai avea ce sa protejam.Crishttp://www.bucharestunknown.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-13470041504244429602010-05-24T00:00:41.803+03:002010-05-24T00:00:41.803+03:00Radu, multumesc pentru urari!
La sfarsitul secolu...Radu, multumesc pentru urari!<br /><br />La sfarsitul secolului al XIX-lea, o mica comunitate din comuna Greci, si anume italienii adusi sa ciopleasca piatra, lucrau cu zor sa confectioneze pavele, borduri si dale din granit pentru Berlin.Aurel Stanicahttp://www.noviodunum.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-88569170270790933372010-05-23T21:47:26.848+03:002010-05-23T21:47:26.848+03:00@Anonim
Sunt mai multe ONG-uri care lupta cu aceas...@Anonim<br />Sunt mai multe ONG-uri care lupta cu aceasta problema. Sper sa reuseasca ceva...Radu Olteanhttps://www.blogger.com/profile/03675988262035408790noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-53847225272621388572010-05-23T15:15:24.481+03:002010-05-23T15:15:24.481+03:00Tot ce s-a spus aici este suta la suta adevarat. T...Tot ce s-a spus aici este suta la suta adevarat. Traiam intotdeauna cu convingerea ca piatra cubica este o tampenie. O tehnologie veche, neschimbata la noi. Asta pana cand am ajuns in alte tari din Europa si am vazut ca piatra cubica poate sa arate si bine si se poate si circula pe ea. Dar daca nu o intretii, ea devine un adevarat cosmar pentru trafic. Vorbesc acum si din punctul de vedere al unui sofer care tranziteaza zona destul de mult. Denivelarile produse de acel drum neintretinut de zeci de ani si-au lasat amprenta. Nu e vorba ca se conduce incet, ci ca iti distrugi practic masina. Pe de-o parte trist, dar linistit intr-un mod egoist, reasflatarea Bld. Aviatorilor va fi cu siguranta primita cum se cuvine de soferii din Bucuresti. Asta pana la primele gropi pe care le prevad pe undeva prin toamna :) Dar vor fi foarte putini cei care se vor uita in jos si vor sesiza schimbarea estetica a zonei.Alex Damianhttps://www.blogger.com/profile/08399878493104128280noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-82211155818311732932010-05-23T14:15:15.553+03:002010-05-23T14:15:15.553+03:00Nu se poate totusi sa facem o reclamatie undeva? I...Nu se poate totusi sa facem o reclamatie undeva? Imi doresc atat de mult sa putem opri ce se intampla si sunt sigur ca multi ne vor fi recunouscatori. Eu nu sunt in Romania si imi este foarte greu sa gasesc vreun sit romanesc oficial care sa ma ia in considerare, dar daca puteti sa luati putin din timpul vostru sa faceti o reclamatie macar, fie ea si doar la politie sau la protectia consumatorului, nici nu stiu unde am putea sa ne spunem oful.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-62240345580849769622010-05-23T12:02:35.515+03:002010-05-23T12:02:35.515+03:00Si eu as prefera mentinerea si reabilitarea pavaju...Si eu as prefera mentinerea si reabilitarea pavajului in cele cateva zone ramase in BucurestiAdrian Laurentiu Fulgahttp://www.adrian1974fulga.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-39458136006262597912010-05-23T11:18:58.081+03:002010-05-23T11:18:58.081+03:00Am fost de la inceput convins de prostia asfaltari...Am fost de la inceput convins de prostia asfaltarii...mihaihttps://www.blogger.com/profile/07447083119908208372noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-39514830672410847112010-05-23T09:03:28.987+03:002010-05-23T09:03:28.987+03:00Pavajele antice de la Via Appia, Pompei etc. din p...Pavajele antice de la Via Appia, Pompei etc. din piatrǎ ovalǎ de râu pânǎ la cele cu piatrǎ cubicǎ pânǎ acum nu multǎ vreme erau realizate direct pe pǎmânt. Numai cǎ înainte de pavare, pǎmântul era, palmǎ cu palmǎ, bǎtǎtorit bine manual, cu maiul (un fel de “berbec“ greu din lemn, cu douǎ mânere, cu care se bǎtea pǎmântul), iar apoi netezit cu tǎvǎlugul (un cilindru uriaş din piatrǎ, de câteva tone, asemeni unei pietre de moarǎ, tras de vite). Nu exista niciun strat de beton sau altceva. Asta era suficient. Apoi urma aşezarea pietrelor de râu sau a pietrei cubice şi a nisipului. Apoi se stropea cu apǎ ca sǎ se aşeze bine nisipul între pietre, pe urmǎ se completa cu nisip golurile rǎmase, cǎci nisipul se “lǎsa” puţin. A doua zi trecea iar tǎvǎlugul pentru netezirea finalǎ şi drumul era gata. În copilǎria mea, în anii ’50, încǎ se mai lucra aşa în oraşele de provincie.<br />***Pe vremuri, piatra cubicǎ era cioplitǎ de “ocnaşi” (puşcǎriaşii, mulţi din ei condamnaţi pe viaţǎ – muncǎ silnicǎ) chiar la cariera de piatrǎ. Aceiaşi condamnaţi extrǎgeau şi sarea din saline (Telega, Slǎnic etc). De la aceste activitǎţi vin expresiile (care nu promit nimic bun) “ai sǎ ajungi la tǎiat piatrǎ” sau “ai sǎ ajungi la tǎiat sare”.danhttps://www.blogger.com/profile/11415648020731296693noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-3614120066642134212010-05-22T23:41:12.165+03:002010-05-22T23:41:12.165+03:00@Adrian
hai, ca tu esti profesionist. Astept inf s...@Adrian<br />hai, ca tu esti profesionist. Astept inf suplimentare...<br />@Richard<br />Mersi<br />@Coradrian<br />Ar fi grozav sa se paveze trotoarele, numai ca piatra pt carosabil nu prea e buna pt trotoare. Trebe ori placi late ori cubulete marunte, taiate drept, cu rosturi mici, caci altfel se impiedica cocoanele si batranii.<br />@Corneliu<br />Imi pare tare rau de Abrud. Imbecili si/sau ignoranti sunt peste tot. daca mai sunt si coruti, atunci e jale...:(Radu Olteanhttps://www.blogger.com/profile/03675988262035408790noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4070446663406118096.post-80104405534844366502010-05-22T22:35:46.128+03:002010-05-22T22:35:46.128+03:00Sunt indignata de hotiile care se fac din banii pu...Sunt indignata de hotiile care se fac din banii publici (ilustrata de tine cu exemplul asfaltarii Bd. Kiseleff), hotii care nu se stopeaza si continua inca!<br />"Cum e mai bine, sa marim impozitele sau sa scadem salariile si pensiile?"<br />Chiar asa, cum e mai bine?<br />Articolul m-a amarat rau...vorbim degeaba...<br />Pe Str. Viitorului, portiunea dintre Vasile Lascar si Salcamilor, vazusem recent sub stratul de asfalt care tocmai s-a refacut vechiul pavaj cu piatra de rau.Crishttp://bucharestunknown.blogspot.com/noreply@blogger.com